پادکست ۳ : چند بازی مناسب برای رفع خجولی کودک

چند بازی مناسب برای رفع خجولی کودک

چند بازی مناسب برای رفع خجولی کودک

در ادامه چند بازی مناسب برای رفع خجولی کودک معرفی شده است

بازی کامل کردن یک شعر

یک مصرع از یک شعر خوانده می‌شود و از کودکان خواسته می‌شود که مصرع و بیت‌های بعد را به نحوی که وزن و قافیه به هم نخورد بگویند. برنده کسی است که شعرش نزدیک‌تر به مضمون اصلی باشد.


بازی تکمیل جملات


برای کودکان، یک سری جملات ناقص می‌خوانیم و آن‌ها باید حدس بزنند که در جای خالی، چه کلمات و جملاتی را قرار دهند (این موارد می‌تواند در ابتدا، وسط یا آخر جمله باشد). مثال:
……. بارید و تمام لباس‌هایم خیس شد.
امروز با آنکه …….. راه می‌رفتم به زمین خوردم.
هر کسی که دوست دارد موفق شود باید …….


بازی کامل کردن یک داستان


یک نفر ابتدای یک داستان را تعریف می‌کند و از کودکان می‌خواهد که آن داستان را ادامه دهند. مثال: یک روز یک شکارچی در جنگل با یک شیر برخورد کرد… حالا بقیه داستان را یک نفر از کودکان ادامه می‌دهد و به همین ترتیب بقیه داستان را سایر کودکان ادامه می‌دهند.


بازی تئاتر خیالی


لباس‌های ویژه ای بپوشید و با فرزندتان یک نمایش را در مقابل تماشاچیان خیالی اجرا کنید. حتی می‌توانید عروسک‌های او را به عنوان تماشاچیان در گوشه ای بچینید و برای آنها بازی و سخنرانی کنید یا برای عروسک‌ها روی صحنه ای خیالی، آواز بخوانید.


بازی معلم بازی


از فرزندتان بخواهید معلم شما شود و آنچه را که در کلاس یاد گرفته به شما یاد بدهد. یا از او بخواهید به عروسک هایش که بچه‌های تنبلی هم هستند، درس بدهد. خواهید دید که او با تصور کردن خودش در موقعیتی قدرتمند و اثرگذار، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و به خوبی از پس اجرای نقش برمی آید

 

One thought on “پادکست ۳ : چند بازی مناسب برای رفع خجولی کودک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *